Jak ugryźć produkt, który jest wyzwaniem?

VARTA AG Polska jest wiodącym producentem baterii i sprzętu elektronicznego w postaci power banków, latarek, akumulatorków oraz ładowarek. Od ponad 130 lat nazwa firmy kojarzona jest z wysoką jakością i hasłem „Made in Germany”. Produkty firmy cieszą się popularnością wśród konsumentów na całym świecie, także w kraju nad Wisłą. Firma doskonale łączy w swoich działaniach innowacje z tradycją, proponując swoich klientom nowy asortyment, który ułatwia codzienne życie.

wyzwanie

Naszym największym wyzwaniem było pokazanie trudnego asortymentu, jakim są baterie w atrakcyjny
dla odbiorcy sposób. Chcieliśmy zainteresować naszymi produktami klientów, którzy wykazują zbliżone cechy i zachowania do naszej grupy docelowej.

rozwiązanie

Szukaliśmy nie tylko komunikacyjnych odniesień do tego, kiedy najczęściej sięgamy po ten typ asortymentu, ale i sposobu, w jaki można pokazać go w świeżym wydaniu, który zainteresuje nowego odbiorcę. Postanowiliśmy stworzyć nowy, świeży KV graficzny dla produktów VARTA, który kojarzył się cechami produktu: energią, wysoką jakością, ruchem i światłem. Podzielenie prac nad masterem na poszczególne etapy (wybór stylu, kolorów, projekt kształtów kojarzących się z energią) dał nam pełną kontrolę nad procesem tworzenia nowego wizerunku. Prace graficzne poprzedziło przygotowanie obszernego badania, który pozwoliło na przeanalizowanie dotychczasowej komunikacji oraz wyciągnięcie wniosków dotyczących konkurencji i najnowszych trendów graficznych. Projektanci stworzyli linię kolorystyczną, którą można dostosować w zależności od przeznaczenia produktów i ich właściwości.

Zastosowana kolorystyka i format odpowiadają preferencjom naszych odbiorców, którzy w 80% korzystają z social mediów na urządzeniach mobilnych.

Równolegle postanowiliśmy tworzyć content o charakterze lifestylowym (autorskie zdjęcia i animacje), który aktywizuje odbiorców i zachęca ich do dyskusji, wpływając na zasięg organiczny.

efekt

W efekcie udało się nam wypracować sprzężone działanie poszczególnych materiałów wizualnych, które są stałym elementem komunikacji marki w social mediach. Zaprojektowaliśmy spójną i nieszablonową linię graficzną dla produktów, która podkreśla ich nowoczesność, energię i wysoką jakość. Grafiki pełnią rolę sprzedażową, a dzięki przyjemnej dla oka formie – wpływają na zasięg.

Nowe grafiki produktowe wygenerowały 77% wzrost kliknięć w stosunku do poprzednich.

Każde kliknięcie odsyła do strony partnera sprzedażowego, który oferuje produkt firmy w atrakcyjnej cenie.

Autorskie zdjęcia pozwoliły zadbać o wzrost aktywności pod postami, co poskutkowało wyższym zasięgiem organicznym, większą ilością komentarzy i udostępnień. Dzięki temu, że produkt stanowił tło dla wielu sytuacji, udało nam się utrzymać lekki, lifestylowy charakter postów.

Jednym z największych osiągnięć było także wyraźne odmłodzenie targetu i wzrost zainteresowania wśród grupy odbiorców o największym potencjale zakupowym (25-34).

Następna kampania