Dobra Kaloria tło

Dobra Kaloria, czyli komunikacja w social mediach pełna #dobra

KUBARA a to rodzinna firma produkująca żywność, charakteryzującą się wysokiej jakości składem i świetnym smakiem, który zawdzięcza naturalnym składnikom. Historia firmy sięga lat 90. Już wtedy właściciele podejmowali starania, które zaowocowały stworzeniem innowacyjnych, roślinnych dań gotowych, które szturmem podbiły serca częstochowskich gospodyń. W swoim portfolio posiada ona kilka marek.

Dobra Kaloria jest jedną z najprężniej rozwijających się marek w segmencie żywności naturalnej i roślinnych alternatyw dla mięsa w Polsce, a jej produkty pojawiają się w najlepszych zestawieniach i na półkach znanych sieci handlowych.

wyzwanie

Dynamiczny rozwój firmy postawił przed nami wiele wyzwań, m.in. stworzenie spójnej komunikacji w social mediach, budującej silną, wirtualną społeczność skupioną wokół marki i jej filozofii.

W każdym działaniu przeświecał nam fundamentalny cel: maksymalne wykorzystanie potencjału tych zmian! Naszym zadaniem było także wierne oddanie ducha marki i przeniesienie jej kolorytu pod postacią wszystkich publikowanych materiałów.

rozwiązanie

W ramach współpracy zespół agencji odpowiadał za:

  • copywriting do wszystkich kanałów social media,
  • stronę wizualną (przygotowanie autorskich zdjęć, grafik oraz animacji)
  • kampanie reklamowe (Facebook, Instagram, YouTube, Google Ads)
  • influencer marketing

Nasze działania oparliśmy na strategii komunikacji, która jasno określała, w jaki sposób komunikujemy się jako marka we kanałach własnych powierzonych nam przez klient. Najważniejszą wartością dla firmy jest szczerość, która miała znaleźć swoje odzwierciedlenie w podejmowanych przez nas działaniach. Rozpoczęliśmy od poszukiwania cech osobowych, które są cenione wśród użytkowników mediów społecznościowych, którzy z największym prawdopodobieństwem sięgnęliby po produkt marki na półce. Zastanowiliśmy się nie tylko kim są nasi odbiorcy, ale też w jaki sposób chcieliby rozmawiać z marką. Postawiliśmy na community management spod znaku #dobra. Kontakt z Dobrą Kalorią przypomina rozmowę z bliskim przyjacielem, który zawsze pomoże nam w tarapatach. Tworzymy copywriting w duchu real time marketing, analizując potrzeby odbiorców. Jesteśmy doradcą, ale nie zamierzamy nikogo przekonywać do naszych racji, ponieważ jesteśmy wierni zasadzie złotego środka.

Podczas pracy nad materiałami graficznymi stawiamy przede wszystkim na prosty i pozytywny przekaz. W swojej pracy kierujemy się kolorem i dobrem płynącym ze składu produktów. Chcemy, aby Dobra Kaloria kojarzyła się z ciepłem i szczerością, dlatego dbamy by biły one również z produkowanych przez nas materiałów. W ten sposób stworzyliśmy ponad 300 autorskich zdjęć, grafik i animacji. Marka stale rozwija swoje portfolio produktowe, dlatego skutecznie komunikujemy wdrożenia nowości oraz pojawienie się jej asortymentu w nowych lokalizacjach, realizując działania w myśl efektu ROPO (research online, purchase offline). Wykonujemy zdjęcia reportażowe ze sklepów, wskazując klientom gdzie mogą nas znaleźć i informujemy o obecnych promocjach. Naszym sekretnym składnikiem tej pysznej mieszanki są udane współprace z mikroinfluencerami, którzy są doskonałymi ambasadorami rodzinnej firmy z Częstochowy.

efekt

Spójność i wysoka jakość kreacji, dynamika i podążanie za trendami wizerunkowymi oraz bardzo bliska relacja z użytkownikami, pozwoliły nam zrewolucjonizować w ciągu kilku miesięcy świat marki Dobra Kaloria w mediach społecznościowych. W efekcie naszych działań powstała silna wirtualna społeczność skupiona wokół marki i jej filozofii, która liczy dziś:

ponad 50 tysięcy

fanów na Facebooku

 

ponad 30 tysięcy

followersów na Instagramie

 

o ponad 5 milionów 

więcej wyświetleń w 2019 roku w stosunku do poprzedniego okresu

 

 

Do sukcesów, śmiało możemy również zaliczyć skuteczną komunikację wdrożenia nowych produktów, która w pierwszym tygodniu po premierze zaowocowała niemal 492 tysiącami wyświetleń i dotarciem do 33 tysięcy użytkowników dziennie.

Zaangażowanie użytkowników w kanałach własnych przełożyło się na zdobycie I miejsca w Plebiscycie portalu RoślinnieJemy na najlepszy roślinny produkt 2019 roku.

Realizacja obsługi przez 5 dni w tygodniu w systemie 12 godzin, przy prowadzeniu pełnego monitoringu zminimalizowała ryzyko wiadomości bez odpowiedzi i spadku zaufania do marki. Użytkownicy otrzymują tym samym odpowiedź na każdą wiadomość czy wzmiankę o marce, która pojawi się na temat Dobrej Kalorii.

Wykorzystując know-how, dostępne narzędzia oraz ogromne zaufanie klienta udało się nam stworzyć miejsce
w sieci, które jest prawdziwym sercem marki. Stały przyrost liczby fanów, rosnące zainteresowanie dietą roślinną i kolejne premiery produktów mówią same za siebie – dopiero się rozpędzamy!

Następna kampania