Polki wolą w domu, czyli przykład content marketingu w branży FMCG

Jawo to polska marka, która od 1992 roku zajmuje się produkcją mrożonek na bazie mąki i ziemniaków, z bardzo dobrym składem – bez sztucznych konserwantów czy polepszaczy smaku. Marka była wielokrotnie nagradzana znakiem „Poznaj Dobrą Żywność” oraz wyróżniana w plebiscycie Najlepszy Produkt Roku – Wybór Konsumentów.

W ofercie firmy znajdują się pierogi, gnocchi, kluski, pyzy i kopytka, a także uszka, naleśniki i krokiety. Coś dla siebie znajdą tu osoby na specjalnych dietach bezglutenowej czy wegańskiej.

wyzwanie

Jawo, podobnie jak ponad 75% naszych klientów, skontaktowało się z nami na wskutek polecenia. Przedstawiciele tej rodzinnej firmy postawili przed nami wyzwanie stworzenia strony i kanałów social media, które staną się dla konsumentów źródłem inspiracji do gotowania z produktami marki. Działania te miały mieć charakter lifestylowy i istnieć niejako „obok” marki Jawo. Ich celem było pokazanie, jak łatwo dzięki wsparciu marki gotować w domu smaczne i zdrowe posiłki dla całej rodziny. Naszym zadaniem było dotarcie do osób, które nie potrafią, nie lubią gotować lub zwyczajnie nie mają na to czasu. Mieliśmy przekonać ich do częstszego gotowania w domu kosztem jedzenia „na mieście”.

rozwiązanie

Tak powstał blog o nazwie „JA WOlę w domu” i powiązane z nim kanały na Facebooku i Instagramie.

Na blogu regularnie publikowaliśmy przepisy z produktami Jawo w roli głównej wraz ze zdjęciami i filmami. Były to przepisy o różnym stopniu trudności i na różne okazje. Tradycyjne i nieco bardziej innowacyjne. Użytkownicy mogli tu znaleźć przepisy na dania z mięsem, wegetariańskie, wegańskie czy bezglutenowe. Od klusek śląskich z dziurką z roladą i modrą kapustą przez pomysł na słodki podwieczorek z pierogami z truskawkami, po bardziej skomplikowany ramen z uszkami. Obecnie na blogu znajduje się ponad 150 przepisów. Pomysłów na wykorzystanie produktów Jawo w daniach na co dzień i od święta nie brakowało. A wręcz przeciwnie, nasz apetyt wciąż rósł!

Dlatego niedługo potem do współpracy przy realizacji projektu zaprosiliśmy zwycięzcę 6. edycji programu MasterChef. Razem z Mateuszem Zielonką zrealizowaliśmy 10 materiałów filmowych, w których kucharz pokazywał swoje kulinarne tricki ułatwiające gotowanie oraz autorskie, bardzo ciekawe przepisy na potrawy z produktami Jawo w roli głównej.

SEKCJA FILMOWA

Dodatkowym działaniem, który zrealizowaliśmy w ramach projektu, było nagłośnienie poszerzenia oferty Jawo o produkty ze znakiem przekreślonego kłosa. Są to produkty zatwierdzone do spożycia dla osób na diecie bezglutenowej, w tym chorych na celiakię. Wybrani dziennikarze z warszawskich redakcji magazynów kulinarnych i handlowych zostali poczęstowani lunchem w wykonaniu Mateusza Zielonki.

MasterChef zaserwował im bezglutenowe kluski śląskie z dziurką w pikantnym sosie orzechowym w azjatyckim stylu. Posiłki zostały dostarczone dziennikarzom do redakcji wraz z materiałami prasowymi w wersji elektronicznej.

Na tym nie koniec. Chcąc w atrakcyjny i nieco humorystyczny sposób przedstawić dziennikarzom i konsumentom nową halę produkcyjną Jawo, zrealizowaliśmy materiał filmowy, w których animowany bohater prezentuje poszczególne etapy produkcji „od ziemniaka do kluski”.

efekt

Dzięki regularnym publikacjom ciekawych i łatwych przepisów z wykorzystaniem produktów Jawo,

w ciągu dwóch lat udało się zbudować na Facebooku społeczność liczącą ponad 107 tysięcy osób.

Jest to aktywna grupa, głównie młodych kobiet z całej Polski, które wymieniają się pomysłami na szybkie dania obiadowe. Zarówno strona na Facebooku jak i na Instagramie stały się świetnym miejscem do komunikacji z klientami, za pośrednictwem których w bardzo łatwy sposób uzyskują oni informacje na temat dostępności produktów w danych miejscowościach.

Stronę jawolewdomu.pl, na której publikowane są przepisy,

odwiedza miesięcznie ponad 15 tysięcy użytkowników.

Polki wolą w domu, czyli przykład content marketingu w branży FMCG