Przygoda tuszem podkreślona, czyli kompleksowa obsługa komunikacyjna festiwalu

Tattoo Konwent jest organizowanym od 2009 roku, największym w naszej części Europy cyklem festiwali związanych ze sztuką tatuażu artystycznego.

Konwencje odbywają się w prestiżowych przestrzeniach wystawienniczych czterech polskich miast: Poznania, Wrocławia, Gdańska i Katowic, przyciągając rok rocznie zagranicznych i polskich artystów oraz coraz to większą rzeszę fanów.

Tattoo Konwent 2018

wyzwanie

Gdy w roku 2013 spotkaliśmy się z głównym pomysłodawcą Tattoo Konwentu, Marcinem Pacześnym, samo wydarzenia miało charakter eventu branżowego, dla insiderów tematyki tatuażu: artystów i ludzi, którzy ozdabiają swoje ciało. Marcin chciał czegoś więcej. Stanęliśmy przed podwójnym wyzwaniem: po pierwsze walki z niezwykle silnie zakorzenionymi stereotypami wokół samego tatuażu, po drugie przełamania muru pomiędzy branżą a mainstreamem , a w rezultacie uczynienia z konwencji wielkoformatowego wydarzenia kulturalnego, dostępnego dla przeciętnego „Kowalskiego”.

rozwiązanie

Pierwszym krokiem było stworzenie strategii komunikacyjnej wydarzenia. Od samego początku postawiliśmy na mocną komunikację medialną idei Tattoo Konwent, którą z jednej strony było przybliżenie ludziom zjawiska tatuażu, z drugiej zaś ugruntowania jego miejsca w świecie sztuki.

W kolejnych latach współpracy nasza agencja stopniowo rozszerzała zakres swych działań przy festiwalu aż do pełnego przejęcia komunikacji marketingowej i promocji wydarzenia (off i online’wej).

Sukcesywnie otwieraliśmy wydarzenie na ludzi z poza środowiska, na co pozwalał nam stale rozbudowywany przez organizatorów program festiwalu. Kolejnym odsłonom Tattoo Konwent przyświecały koncepcje przybliżające sztukę tatuażu nowym grupom odbiorców. W 2017 roku zaprosiliśmy na festiwal osoby starsze (hasło przewodnie: Old’s school). Chcieliśmy, aby Seniorzy na własne oczy przekonali się, że tatuaż to pozytywne zjawisko, że tatuatorzy to artyści, a osoby wytatuowane to chodzące dzieła sztuki.

W 2018 zapraszaliśmy na event całe rodziny (hasło: Dołącz do rodziny), razem ze swoimi pociechami, angażując dzieci w pracę twórczą. Tattoo Konwent stał się też wydarzeniem zaangażowanym społecznie, wspierając liczne fundacje, w tym między innymi Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce.

efekt

Misja spełniona

Pierwszym, wartym podkreślenia sukcesem jest fakt, że nasza misja związana z popularyzacją tatuażu i jego odczarowywaniem powoli odchodzi na dalszy plan. Tatuaż obecnie jest społecznie akceptowanym elementem popkultury, będącym silnym nośnikiem tożsamości pokolenia Millenialsów, czyli najsilniejszej grupy konsumenckiej ostatnich lat.

Ilość publikacji w mediach dotyczących tematyki tatuażu, wywiadów udzielonych przez organizatorów Tattoo Konwent i współpracujących z nami tatuatorów stanowczo przyczyniły się do tej zmiany.

Ostatnie kilka lat współpracy to także godne podkreślenia wyniki liczbowe (dane na lata 2014-2019):

23

zrealizowane eventy

 

ponad 5 tysięcy

publikacji medialnych

200%

wzrost liczby uczestników konwencji

3 razy więcej

wystawiających się studiów tatuażu

  • z roku na rok zwiększająca się liczba odwiedzających: od 12 tysięcy w roku 2014 po ponad 35-tysięczną frekwencję na konwencjach w 2019 roku.
  • wzrost aktywności w mediach społecznościowych: ponad 92 tys. fanów na Facebooku, ponad 25 tys. obserwujących na Instagramie.
  • zwiększająca się liczba wystawiających się studiów tatuażu: od 500 artystów w 2014 roku do ponad 1400 tatuatorów w roku 2019 i tym samym potrzeba przeniesienia wydarzenia do dużych, prestiżowych przestrzeni wystawienniczych.

Nowe wyzwania

Obecnie wraz z genialnym zespołem Tattoo Konwent stajemy przed kolejnym wyzwaniem. Chcemy aktywnie tworzyć przyszłość tatuażu, a nie biernie czekać na jej nadejście. Wspierać jego rozwój i zaznaczać miejsce polskiego tatuażu w świecie.

Następna kampania