Balluff Polska

Case Study: Jak zintegrować cele marketingowe i obchody jubileuszu w firmie z sektora B2B

Pokusa zrealizowania kampanii podkreślającej ważny kamień milowy w historii firmy może być wielka. Chęć uwypuklenia samego znaczenia jubileuszu czy innego sukcesu może jednak przysłonić realne szanse biznesowe, jakie niosą ze sobą tego rodzaju okoliczności. Doświadczeni w obsłudze klientów B2B, znamy jednak przepis na przekucie wyjątkowej daty na mierzalne efekty i wypełnione cele marketingowe.

W niniejszym artykule przedstawiamy projekt zrealizowany dla jednego z naszych klientów z branży automatyki przemysłowej — serię działań spiętych wokół idei sieciowania społeczności specjalistów i rozwijania wiedzy na temat nowych technologii. 

Założenia kampanii reklamowej w kontekście jubileuszu

W związku z okrągłym jubileuszem działalności w Polsce firma Balluff postanowiła zorganizować szereg aktywności, aby uczcić tę okazję. Wokół tego kontekstu postawione zostały liczne cele: 

  • integracja zespołu wokół celebracji jubileuszu, 
  • budowanie rozpoznawalności firmy, 
  • zacieśnienie relacji z partnerami B2B.

W zakresie integracji zespołu ważnym dla nas aspektem było nie tylko informowanie pracowników o prowadzonych działaniach i komunikacji, ale także włączanie ich w specjalne aktywności marketingowe. Rozpoznawalność firmy to z kolei cel oparty o wartości wyodrębnione i uwypuklone w komunikacji — podkreślenie tego, co zostało wypracowane w ciągu 25 lat działalności Balluff Polska. No i wreszcie zacieśnienie relacji z partnerami

Content marketing z głową

Głównym założeniem strategicznym kampanii było postawienie nacisku na wysokiej jakości materiały — dostarczenie unikatowych treści odpowiadających aktualnym trendom, zamiast skupiania się wyłącznie na celebracji jubileuszu, rozumianej często jako realizacja spotkań o charakterze bankietowym. Firma chciała wzmocnić ekspercki wizerunek poprzez dzielenie się wiedzą swoich specjalistów, a ci z chęcią włączyli się w działania content marketingowe jako twórcy artykułów, goście podcastów i prowadzący spotkania webinarowe B2B

Zależało nam na stworzeniu treści interesujących osoby zarządzające organizacjami, ale także takie skierowane do inżynierów, wdrażających rozwiązania. Skupiliśmy się zarówno na poruszeniu tematów związanych z zarządzaniem procesami produkcyjnymi, digitalizacją przemysłu, jak i tych na poziomie praktycznej implementacji rozwiązań w firmach przemysłowych. Kluczem i spoiwem tematycznym były wyzwania, jakie już dziś firmy zauważają w otoczeniu biznesowym, a które w przeciągu najbliższych lat zdefiniują rozwój branży.

Mikrotargetowanie i aktywacja specjalistycznych grup docelowych

Największym wyzwaniem w tego typu realizacjach jest celowane dotarcie do bardzo wąskiej i specjalistycznej grupy odbiorców. Możemy tu mówić o mikrotargetowaniu przekazów i budowaniu aktywacji wokół bardzo specyficznych potrzeb grupy docelowej. 

Aby zrealizować cele, w każdej z grup targetowych opracowany został złożony program komunikacji marketingowej B2B w ramach jubileuszu. 

 

Wykorzystane zostały narzędzia takie jak digital, content i event marketing. Kampanię online realizowaliśmy w Google i poprzez media społecznościowe. Powstały drukowane materiały oraz okolicznościowe, wysokiej jakości gadżety.

 

Przygotowane, różnorodne formaty treści kierowały na rozbudowaną stroną docelową poświęconą 25-leciu, której projekt i architekturę stworzyliśmy w odniesieniu do możliwości technicznych systemu webowego naszego klienta. Content marketing bazował na wywiadach prowadzonych przez specjalistów firmy Balluff z ekspertami w różnych dziedzinach, cyklu podcastów z udziałem członków zespołu o różnym stażu pracy w firmie, a także cyklu webinarów technicznych skierowanych do inżynierów z firm będących odbiorcami produktów firmy Balluff. 

Konkurs Balluff Case Study Challenge

W projekcie działań jubileuszowych sięgnęliśmy także po aktywację w postaci konkursu dla firm produkujących maszyny i polegającego na zgłoszeniu najciekawszego case study, w którym wykorzystane zostały rozwiązania firmy Balluff. 

Dlaczego konkurs na case study? Ponieważ nasze badania marketingowe dotyczące grup docelowych i obecnych partnerstw wykazały rosnące znaczenie tego typu treści. Tego rodzaju materiały B2B spływające do oceny jury dawały firmom szansę, by poczuć się częścią społeczności ekspertów, a także zaprezentować wartość pracy z wykorzystaniem technologii Balluff.

Kluczowym argumentem do udziału w rywalizacji były nagrody sprofilowane pod preferencje uczestników i wspierające rozwój firm z tego sektora, a także pomoc, jaką organizator zapewniał przy opracowaniu zgłoszenia.

Partnerstwo w branżowej konferencji

Kulminacją działań wokół jubileuszu był partnerski udział w branżowej konferencji Smart Factory World organizowanej przez redakcję magazynu Production Manager. 

Podczas eventu firma Balluff nie tylko zaprezentowała się na stanowisku i w czasie prelekcji oraz debat, ale także była partnerem wieczoru, w czasie którego rozdane zostały nagrody w konkursie Balluff Case Study Challenge. Bankiet był więc kolejną okazją, by wykorzystać temat jubileuszu jako pretekst do dużo ważniejszego działania marketingowego opartego o wysokiej jakości materiały B2B, budowanie relacji oraz prezentowanie merytoryki. 

Głos specjalistów w kampanii B2B

Ważnym aspektem marketingowej strategii obchodów 25-lecia było zaangażowanie osób z branży, co udało się zrealizować poprzez kilka aktywności. 

  • Pierwszą z nich były rozmowy na temat trendów dotyczących szeroko rozumianego przemysłu, zarówno od strony zmian w procesach produkcyjnych, ale także z perspektywy zatrudnienia i edukacji osób pracujących w tej branży.
  • Postawiliśmy także na mapowanie wszystkich organizacji współpracujących z Balluff na przestrzeni lat zarówno w sektorze akademickim, edukacyjnym, jak i z otoczenia biznesu.
  • Kolejnym obszarem zaangażowania specjalistów z branży był skład jury, które oceniało konkursowe prace. Znaleźli się w nim specjaliści z organizacji: Balluff, FAIRP, EMT-Systems oraz magazynu Production Manager.

Wielokanałowa komunikacja marketingowa

Wszystkie wymienione wyżej aktywności były komunikowane na poświęconej 25-leciu stronie internetowej, w mediach społecznościowych i branżowych oraz w mailingach i newsletterach. 

Głównymi wskaźnikami sukcesu kampanii jubileuszowej były: liczba wejść na stronę 25-lecia i zachowanie użytkowników po jej odwiedzeniu, liczba odtworzeń podcastów, skala zapisów i udziału w webinarach technicznych, liczba zgłoszeń do konkursu i powstałych w wyniku tego działania wartościowych case study oraz liczba osób uczestniczących w evencie B2B. Duży sukces działań takich jak konkurs skierowany do producentów maszyn, czy cykl webinarów technicznych spowodował, że firma już rozważa kontynuację tego rodzaju aktywności.

Największym sukcesem kampanii jest fakt trafnego zdiagnozowania potrzeb grup docelowych, które możliwe było, dzięki interdyscyplinarnej współpracy w zespole projektowym 25-lecia. W marketingu B2B zadanie to nie należy do najłatwiejszych szczególnie w wypadku wysokiej specjalizacji oferowanych przez klienta rozwiązań. 

Synergia i rola agencji

Szczególną uwagę w wypadku tego studium przypadku warto zwrócić na synergię zaprojektowanych działań, które wzajemnie się uzupełniały i dążyły do uzyskania wielokanałowego, spójnego przekazu o sile eksperckiej marki, obecnej od ćwierć wieku w naszym kraju. 

Wsparliśmy firmę w tworzeniu strategii komunikacji 25-lecia we współpracy z zespołem Balluff Polska, zrealizowaliśmy serię materiałów graficznych, opracowaliśmy treści i koordynowaliśmy wdrożenie strony 25-lecia. Należały do nas także: koordynacja prac związanych z pozyskiwaniem treści od ekspertów, realizacja podcastów z pracownikami, konceptualizacja i koordynacja udziału w konferencji oraz realizacja kampanii digitalowej i komunikacji B2B, czyli marketing w mediach społecznościowych.

Za nami miesiące pracy nad strategią, a także wielowątkowe działania online i projektowanie komunikacji offline. Takie projekty pokazują spektrum możliwości, ale także potwierdzają jedno: dobry plan i wyznaczone cele pozwalają dopasowywać najlepsze rozwiązania w przeznaczonym budżecie i w ramach wybranych kanałów dotarcia.

Następna kampania